neděle 17. dubna 2016

O Cha Qi

茶气


O Cha qi se mluví jako o energii čaje - především jde o reakci naší vlastní energie s energií čaje. V mém náhledu jde tedy spíše o účinek čaje, který je samozřejmě velmi subjektivní. Prožitek se mění v závislosti na nás samých, ale s trochou pozornosti jej můžeme snadno pozorovat.

"Jednoduše víme jak se po čaji cítíme, co děláme, na co a jak myslíme."

Intenzita

    Synonymem pro dobrou energii se stala její síla. Fakt, že mám tlak v hlavě,třesou se mi ruce a jsem roztržitý je nejspíše důkazem silné qi to ano. 
        Ale stojíme o takovou energii? Kvalitní qi je sice silná a zjevná, ale jemná.


Tělo

       Čaj je velmi silná bylina a je dobré s tím počítat. Účinek cha qi se silně projeví i v těle. Neměl by vytvářet žádné přetlaky, horkost, pocení se, nevolnost. Mnohé čaje jsou jednoduše agresivní pro můj žaludek:dostanu ihned hlad. 
            Účinek na tělo by měl být ve všech ohledech příjemný.


Mysl

        Dobrá energie je pro mě klid a radost, ne bouření a zmatenost. Cítím ono „zčajování“ ale mohu být stále v klidu – mám kapacitu si to uvědomit a užít si ji. 
        Čaj je řečištěm hezké inspirace, několik šálků dovede přivolat mrak plný nápadů. Dobrý čaj směřuje mysl jasně, dá jí klid nápad objevit,rozvinout jej a hlavně jej dokončit. Mnohdy se mi stane, že se mysl natolik rozvíří, že se pro množství nápadů nemohu na nic pořádně soustředit.


A jak se dnes cítíte vy ?

Žádné komentáře:

Okomentovat